Conform dispozitiilor Ordonantei de Urgenta nr.34/2014, privind drepturile consumatorilor in cadrul contractelor incheiate cu profesioniştii orice client care a achizitionat online produse comercializate pe site-uri specializate apartinand  CV EXPERT CONTABIL SERVICES SRL are dreptul de a denunta contractul la distanta in termen de 14 zile .

Prin contract la distanta se intelege contractul de furnizare de produse sau servicii incheiat intre un comerciant si un consumator, in cadrul unui sistem de vanzare organizat de catre comerciant, care utilizeaza in mod exclusiv, inainte si la incheierea acestui contract, una sau mai multe tehnici de comunicatie la distanta.

Clientul are dreptul de a denunta unilateral contractul la distanta, in termen de 14 zile, fara penalitati si fara invocarea vreunui motiv.

Dreptul de retur in 14 zile se adreseaza doar clientilor care au achizitionat produse online de pe site-urile  CV EXPERT CONTABIL SERVICES SRL si nu se adreseaza clientilor care au beneficiat de consultanta completa, deplasari la domiciuliu/proiect/lucrare, proiecte dialux, monstre etc.

Dreptul de renuntarea la cumparare nu se aplica in cazul persoanelor juridice. Termenul de 14 zile prevazut pentru exercitarea acestui drept incepe sa curga: data primirii fizice a ultimului produs din comanda.

Obligaţiile care revin profesionistului in cazul retragerii:

Profesionistul ramburseaza toate sumele pe care le-a primit drept plata din partea consumatorului, inclusiv, dupa caz, costurile livrarii, fara intarziere nejustificata şi, in orice caz, nu mai tarziu de 14 zile de la data la care este informat de decizia de retragere din contract a consumatorului in conformitate cu dispozitiile legii.

Profesionistul ramburseaza sumele menţionate prin OP in contul IBAN furnizat de catre consumator fara a fi  in sarcina consumatorului plata de comisioane necesare rambursarii.

Fara a aduce atingere primului paragraph al prezentei sectiuni, profesionistul nu este obligat sa ramburseze costurile suplimentare in cazul in care consumatorul a ales in mod explicit un alt tip de livrare decat livrarea standard oferita de profesionist.

Cu excepţia cazului in care profesionistul s-a oferit sa recupereze el insuşi produsele, in cazul contractelor de vanzare, profesionistul poate amana rambursarea pana la data recepţionarii produselor care au facut obiectul vanzarii sau pana la momentul primirii unei dovezi din partea consumatorului conform careia acesta a trimis produsele catre profesionist, luandu-se in considerare data cea mai apropiata.

Obligaţiile consumatorului in cazul retragerii

Conform Ordonantei nr. 34/2014, consumatorul suporta doar costurile directe legate de returnarea produselor, cu excepţia cazului in care profesionistul accepta sa suporte acele costuri sau in care profesionistul nu a informat consumatorul ca aceste costuri trebuie suportate de consumator. in cazul contractelor in afara spaţiilor comerciale, in cazul carora produsele au fost livrate la domiciliul consumatorului la momentul incheierii contractului, profesionistul preia produsele pe cheltuiala sa daca produsele, prin natura lor, nu pot fi returnate in mod normal prin poşta.

Produsele trebuiesc sa fie returnate in stare buna si in ambalajele originale.

Exceptari de la dreptul de retragere

Sunt exceptate de la dreptul de retragere, in ceea ce priveşte contractele la distanţa şi contractele in afara spaţiilor comerciale urmatoarele:

– contractele de prestari de servicii, dupa prestarea completa a serviciilor,daca executarea a inceput cu acordul prealabil expres al consumatorului şi dupa ce acesta a confirmat ca a luat cunoştinţa de faptul ca işi va pierde dreptul la retragere dupa executarea completa a contractului de catre profesionist;

– furnizarea de produse sau servicii al caror preţ depinde de fluctuaţiile de pepiaţa financiara pe care profesionistul nu le poate controla şi care pot avea loc pe parcursul perioadei de retragere;

– furnizarea de produse confecţionate dupa specificaţiile prezentate de consumator sau personalizate in mod clar;

– furnizarea de produse care sunt susceptibile a se deteriora sau a expira rapid;

– furnizarea de produse sigilate care nu pot fi returnate din motive de protecţie a sanataţii sau din motive de igiena şi care au fost desigilate de consumator;

– contractele in cazul carora consumatorul a solicitat in mod special profesionistului sa se deplaseze la domiciliul sau pentru a efectua lucrari urgente de reparaţie sau de intreţinere. Daca, cu ocazia unei astfel de vizite, profesionistul presteaza alte servicii in afara celor solicitate in mod expres de consumator sau furnizeaza alte produse decat piesele de schimb indispensabile pentru executarea lucrarilor de intreţinere sau de reparaţie, dreptul de retragere se aplica respectivelor servicii sau produse suplimentare;

– contractele incheiate in cadrul unei licitaţii;

Daca aveti nelamuriri privind returnarea produselor va rugam sa ne contactati pe email sau la unul din numerele de telefon afisate.

0